Pályázatok:
2012 nyarán, az Új Széchenyi Terv keretében megjelentek a:
•
TÁMOP- 3.3.8-12/2-2012-0087„Közoktatási intézmények
esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása” , illetve a
• TÁMOP- 3.3.9.
a-12/2-2012-0075„A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai lemorzsolódását
csökkentő intézkedések támogatása – Tanoda típusú programok
támogatása” című pályázatok.
Intézményünk mindkét jogcím esetében sikerrel pályázott, a projektek megvalósultak, lezárultak.
A TÁMOP 3.3.8. „Együtt működünk”
A sikeres pályázatunknak köszönhetően a megvalósítást megkezdtük.
Projektünk
célja a halmozottan hátrányos helyzetű tanulóink eredményes
nevelése-oktatása, iskolai előmenetelük, továbbtanulási esélyeik
növelése. A program során pedagógusaink integrációs módszertani
ismereteinek bővítését, a tanulók iskolai lemorzsolódásának
csökkentését, a tanulói motiváció javítását, a tehetséges tanulók
gondozását támogatjuk.
A célcsoport tagjainak szabadidős, illetve a tanórán kívüli
tevékenységeken keresztül a szociális, családi hátrányokból adódó
különbségeket kívánjuk mérsékelni. A program megvalósítása során
bővíteni szeretnénk a tanulóink iskolai sikerességét elősegítő
módszereket támogató eszközöket, tanulóbarát környezet kialakítását.
A projekt keretében az integrált nevelés, oktatás megvalósításába
szűkebb és tágabb környezetünket intenzíven be kívánjuk vonni, ezáltal
a partneri együttműködéseket támogató programokat kívánjuk erősíteni.
2013. szeptember 1.
Iskolánk
aulájában Projektnyitót tartottunk, melyen részt vettek a legfontosabb
együttműködő partnereink. Tájékoztattuk őket a projekt célkitüzéseiről.
A megvalósítás ezen szakaszában jelentősebb események közül
kiemelkedtek:
- A "ZICHYÚJFALU" Projekthét
- Az adventi rendezvénysorozat, melyet a szülőkkel közösen rendeztünk.
- A Fekete István Napok
A képek kattintással megtekinthetők /Projektnyitó, "ZICHYÚJFALU" Projekthét, Advent harmadik vasárnapja, Adventi gyertyagyújtásaink, Fekete István Napok/
2014. január 28.
A projekt megvalóstásának tavaszi és nyári eseményei közül kiemelkedik a:
- "Velencei-tó" projekthét
- Az óvoda-iskola átmenetet segítő programsorozat
- Megkezdődtek a pályaorientációs foglakozások is
- A projektidőszak kiemelkedő programja volt a kőszegi erdei iskola
A képek kattintással megtekinthetők /Tavaszhívogató - Iskolanyitogató, Pályaorientációs foglalkozás, Erdei iskolában voltunk/
2014. augusztus 29.
Az őszi és a téli időszak legfontosabb célja a szülői együttműködés erősítése. Közös programjaink közül kiemeljük:
- Tés - természet védelmi nap
- Együttműködő partnereinkkel közösen emlékeztünk az aradi vértanúkra
- Újabb projekthét: "Szent Mártonnak ünnepén"
- A tantestület tagjai 30 órás továbbképzésen vettek részt, melynek témája: a
Projektpedagógia volt
A képek kattintással megtekinthetők /Természetvédelmi nap, Az aradi vértanúkra emlékeztünk, "Szent Mártonnak ünnepén", Továbbképzés/
2015. február25.
A projekt utolsó időszakából kiemeljük a legfontosabbakat:
- A nemzeti ünnepünk közös megünneplése. Diákok, szülők, pedagógusok varázsolták
színpadra a 167 évvel ezelőtti napok forradalmi hangulatát.
- Nagyon jól sikerült az újabb projekthét: "Tavaszi projekthét - Székesfehérvár", melynek
során nem csak térben, az időben is visszautaztunk.
- Újra megnyitotta kapuit az erdei iskola, ismét Kőszegen.
- Április 30-án sor került a projektzáró rendezvényre, melyen közösen az együttműködő
partnerekkel, meghívott vendégekkel visszatekintettünk a közel 2 éves szakmai munkára,
megosztottuk gondolatainkat a megvalósult fontosabb lépésekről, eredményekről,
a gyerekekre gyakorolt pozitív hatásokról. A projektet lezártuk.
A képek kattintással megtekinthetők /Nemzeti ünnepünk: Március 15., Tavaszi projekt - Székesfehérvár, Erdei iskola - Kőszeg, Projektzáró/
2015.április 30.
„Utak és esélyek” Tanoda
TÁMOP-3.3.9.A-12/2-2012-0075
A
tanoda a tanórán kívüli foglalkozásokon a résztvevő tanulók személyes
helyzetére szabott nevelését, személyiségük fejlesztését biztosítja,
ahol lehetőség van a képességeik és érdeklődésük alapján szervezett
fejlesztésükre, tehetségük kibontakoztatásra.
Fontos
célunk a tanulók iskolai előmenetelének, továbbtanulási esélyeinek
növelése. A különböző kompetenciák fejlesztésén túl lehetőség van a
tanulók egyéni mentorálására, szabadidős tevékenységek, nyitott
programok, klubok szervezésére, eszközfejlesztésre.
2013 nyarán megkezdte munkáját a Tanoda. Kirándulásokon,
lovardalátogatáson, zenei, kézműves és sport, valamint
infokommunikációs és irodalmi foglalkozáson vettek részt a tanoda
diákjai a nyári vakáció során és szeptember hónapban.
A megvalósítás ezen időszakában még kiemelkedik a:
- Természetvédelmi nap, melynek során a Vértesbe látogattunk el.
- "ZICHYÚJFALU" projekthét, melyen nem kisebb feladatra vállalkoztunk, mint községünk múltjának és jelenének a feltérképezésére.
- Bábszínházlátogatás Budapesten. A csodálatos zene, lenyűgöző látvány felejthetetlen élményt nyújtott tanodásainknak.
- Mozilátogatás a pályázat nyitott programja keretében.
A képek kattintással megtekinthetők /Tanoda, Természetvédelmi nap, "ZICHYÚJFALU" Projekthét, Bábszínházban jártunk, Moziban voltunk/
2013. nyara - 2013. december 18.
A projekt megvalósításának tavaszi időszakában az egyik fontos
célkitűzésünk a szülőkkel való együttműködés erősítése, a szülők aktív
bevonása a programok szervezésébe, lebonyolításába. Kiemeljük a:
- "Velencei-tó" projektet
- Tanulányi kirándulást
A képek kattintással megtekinthetők /"Velencei-tó" projekt, Tanulmányi kirándulás Budapestre/
2014. május 05.
Az őszi-téli projektidőszak legkiemelkedőbb eseménye a gemenci erdei
iskola volt. Kiemeljük még a tési természetvédelmi napot, mely szülők
bevonásával zajlott.
Képek kattintással megtekinthetők /Gemenc, Természetvédelmi nap/
2014. október 03.
A projektmunka tavaszi eseményei közül megemlítjük a:
- Tavaszi projekt - Székesfehérvárt, melynek során térbeli és időutazásra hívtuk tanodásainkat.
- Projektzárót - A tanoda vezetője a zichyújfalui tanoda születéséről
és első két évéről számolt be, a sikereket és nehézségeket is
felsorakoztatva. Majd az e pályázaton belüli pályaorientációs
tevékenységről hallhattunk beszámolót bemutatóval kiegészítve.
A képek kattintással megtekinthetők /Tavaszi projekt - Székesfehérvár, Projektzáró/
2015. április 30.
____________________________________________________________________
. . : : TIOP 1.1.1-07/1-2008-0613 pályázata
. . : : HEFOP 2.1.5 pályázata
. . : : Ökoiskola
. . : : Denso
TIOP 1.1.1-07/1-2008-0613 pályázata

A
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) 1.1. számú pályázat
célja az iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése, az ún.
"Intelligens iskola" létrehozása. Az intézkedés elsősorban az
informatikai infrastruktúra fejlesztésére koncentrál, amely nemcsak az
informatikai készségek, hanem a többi kulcskompetencia fejlesztéséhez
szükséges infrastruktúrát is jelentős részben biztosítja. A fejlesztés
így minden közoktatási intézmény számára egységes alapinformatikai
infrastruktúrát biztosít, mely nélkülözhetetlen feltétele a
kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének és hozzájárul a területi
különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez.
A pályázat nyerteseként a Velencei-tó Környéki Többcélú Kistérségi
Társulás hét intézményben, köztük iskolánkban tesz lehetővé
informatikai fejlesztést. Ennek keretében iskolánk számítógépekkel és
ún. aktív táblákkal gazdagodik, amelyek elősegítik tanulóink még
sokoldalúbb oktatását.
Tájékoztató a Velencei-tó Környéki többcélú Kistérségi Társulás iskoláinak
informatikai infrastruktúrájának fejlesztése- TIOP-1.1.1-07/1-2008-0613 projekt
nyílt közbeszerzési eljárásának eredményéről:
Főkedvezményezett: Velencei-tó Környéki Többcélú Kistérségi Társulás
2483 Gárdony Szabadság út 20-22.
Képviseli: Tóth István elnök
A Társulási Tanács 79/2011. (IV.11) sz. határozatával döntött arról, hogy a 28/2011 (II.25.)
sz. határozatával elindított nyílt közbeszerzési eljárást lezárja. Az eljárás nyertesének a bíráló
bizottsági jegyzőkönyv 6. pontja alapján összességében a legelőnyösebb ajánlatot nyilvánítja,
az alábbiak szerint:
1. részajánlati kör - Informatikai eszközök
Ajánlattevő neve: FullTec Computer Kft.
Ajánlattevő címe: 1196 Budapest, Jáhn Ferenc u. 226.
Bruttó ajánlati ár: 20.473.875 Ft
2. részajánlati kör - Tantermi csomag I.
Ajánlattevő neve: Nádor Rendszerház Kft.
Ajánlattevő címe: 1152 Budapest, Telek u. 7-9.
vBruttó ajánlati ár: 24.044.625 Ft
3. részajánlati kör - Tantermi csomag II.
Ajánlattevő neve: Albacomp RI Kft.
Ajánlattevő címe: 8000 Székesfehérvár, Mártírok útja 9.
Bruttó ajánlati ár: 10.728.803 Ft
A Tanács döntött arról is, hogy nyertes ajánlattevő visszalépése vagy a Kbt. 91.§.(2) bekezdés
b) pontjában meghatározott körülmények fennállása esetén az összességében legelőnyösebb
ajánlatot követő ajánlatnak az alábbi ajánlatokat nyilvánítja:
1. részajánlati kör - Informatikai eszközök
Ajánlattevő neve: Nádor Rendszerház Kft.
Ajánlattevő címe: 1152 Budapest, Telek u. 7-9.
Bruttó ajánlati ár: 20.896.625 Ft
2. részajánlati kör - Tantermi csomag I.
Ajánlattevő neve: Aquis Informatikai Zrt.
Ajánlattevő címe: 1035 Budapest, Vörösvári út 103-105.
Bruttó ajánlati ár: 24.335.386 Ft
3. részajánlati kör - Tantermi csomag II.
Ajánlattevő neve: Aquis Informatikai Zrt.
Ajánlattevő címe: 1035 Budapest, Vörösvári út 103-105.
Bruttó ajánlati ár: 11.498.906 Ft
A Tanács felhatalmazza az elnököt a nyertes szállítókkal kötendő szerződés aláírására 2011.
04.22-én.
Velence, 2011. április 11.
Galambos Zsuzsanna
projektmenedzser
HEFOP 2.1.5 pályázata
"Tanulva tanítunk" - együtt a hátrányos helyzetű gyermekekért
 A
2006. év tavaszán sikeresen pályáztunk a Foglalkoztatáspolitikai és
Munkaügyi Minisztérium Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program
Irányító Hatósága által hirdetett integrációs programra, melynek
kiírása a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében történt. A projekt
konzorciumi összefogás keretében valósul meg. Négy Fejér megyei
település: Dég, Ráckeresztúr, Mezőszentgyörgy és Zichyújfalu
együttműködést alakított ki, melyben partnerünk a Dunaújvárosi Cigány
Kisebbségi Önkormányzat.
A program keretében a
következő fejlesztések történtek:
-
Tantestületünk minden
tagja elvégezte a következő, egyenként 30 órás
továbbképzést, és a tanult módszereket bevezette
mindennapi tanítási gyakorlatába:
-
Tanórai differenciálás
heterogén csoportban
-
Kooperatív tanulás
-
Hatékony együttnevelés az
iskolában
-
Az intézmények közötti
együttműködés keretében, szakmai napok alkalmával
megismertünk és adaptáltuk a következő módszertani
elemeket is: multikulturális tartalmak,
projektpedagógia, tevékenységközpontú oktatás,
óvoda-iskola átmenet támogatása, árnyalt értékelés a
gyakorlatban.
-
A továbbképzéseket a
képzők által vezetett mentorálás követte, majd területi
szinten tematikus szakmai műhelyek alakultak. A program
megvalósulásával konzorciumunk pedagógiai szolgáltató
bázisként működik tovább.
-
A projekt támogatta a
csoportmunkára alkalmas, tanulóbarát iskolai környezet
kialakítását célzó beszerzéseket: bútorok, fejlesztő
eszközök, szakkönyvek, digitális oktatóprogramok,
számítógép, projektor vásárlását.
-
A 2006-2007. tanév
második félévében pedagógiai asszisztenst alkalmaztunk,
aki az iskolai élet minden területén segítette a
felnőttek és gyermekek munkáját: részt vett a tanórai
munkában, felkészülésben, adminisztrációs feladatok
elvégzésében, ügyelet megszervezésében, különböző
iskolai programok, ünnepségek lebonyolításában. A
családok és az iskola közötti kapcsolat segítésében
továbbra is számíthatunk együttműködésére.
-
Iskolánkat bemutató,
színes kiadvány készült, melyet intézményünk minden
családjához eljuttattunk.
|
Ökoiskola
Mitől ökoiskola intézményünk?
Helyi
tantervünkben és pedagógia programunkban meghatározó szerep
jut a környezeti nevelésnek, a fenntarthatóság
kérdéskörének. Környezeti nevelési programunkban kiemelten
fontosnak tartjuk meglevő értékeink védelmét, elődeink és
lakóhelyünk, Zichyújfalu hagyományainak megőrzését, a
környezettudatos magatartás kialakítását.
Tanulóink
aktív és egyenrangú szereplői az iskolai életnek,
beleszólási joggal az őket érintő kérdésekbe.
Iskolánk
valamennyi dolgozója tudatában van a fenntarthatóság
kérdéskörének fontosságával és ezt a szempontot mindennapi
munkája során érvényesíti.
Munkánk,
hétköznapjaink és ünnepeink elképzelhetetlenek a szülőkkel,
illetve a helyi közösséggel való együttműködés nélkül.
Fejér
megye legújabb és legkorszerűbb kisiskolájaként az intézmény
működtetése a lehető legkörnyezetkímélőbb módon történik.
Lehetőséget biztosítunk diákjaink számára a tanterven és a
tantermen kívüli tanulási formákra (Természetvédelmi nap,
projektek, folyóirat szerkesztés, megjelenés az
Öko-faliújságon, terepi órák, tanulmányi séták)
Az Oktatási és
Kulturális Minisztérium, valamint a Környezetvédelmi és
Vízügyi Minisztérium először 2005-ben ismerte el
Ökoiskola címmel törekvéseinket. További sikeres
pályázattal a 2007-2010 közötti időszakra is érdemesek
lettünk a címre.
Újító
szándékaink több szinten mutatkoznak meg:
Pedagógiai
szinten
-
A
tantestület előnyben részesíti az együttműködésre
épülő tanulásszervezést a tanár által irányított
tanulási formákkal szemben.
-
A
cselekvés közben történő tudásszerzésre, a
tevékenykedtetésre helyezzük a hangsúlyt a passzív
szabály és tudáselsajátítás helyett.
-
Az
iskolai élet kommunikációját a szereplők (tanulók,
pedagógusok, szülők) többirányú, aktív kapcsolata
határozza meg.
A
társas kapcsolatok szintjén
-
Az egész iskolában � a
felnőttek és a gyerekek között egyaránt � csapatmunka
működik.
-
A
társas élet szabályait a diákok felelős részvételével
alakítjuk ki.
-
Iskolánk külső kapcsolatait a kölcsönösség elve
jellemzi: nem csak befogadója, hanem aktív alakítója,
kezdeményezője is ilyen jellegű kapcsolatoknak.
Technikai/gazdasági szinten
-
Takarékosan bánnunk az
energiaforrásokkal.
-
Igyekszünk
csökkenteni a hulladékok mennyiségét.
-
Iskolánk
külső és belső környezete esztétikus, igényesen
kialakított.
-
Megteremtjük az egészséges iskolai munka feltételeit.
Iskolánk "Érted és a természetért"
című kiadványa (PDF)
Denso
Denso - számítógépek


A DENSO
Gyártó Magyarország Kft. oktatási célokra ajánlja fel a három éves,
internetezésre, szövegszerkesztésre, a gyermekek informatikai képzésére alkalmas
számítógépeit. Egyéni elbírálás alapján iskolánk tanulói 10 darab, Intel Celeron
és Pentium 4 processzorral felszerelt, 17 colos flatron monitorral, egérrel,
billentyűzettel ellátott asztali számítógéphez jutottak a Kft. jóvoltából.
|
|